Dersin Adı | Optisyenliğe Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 103 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin Optisyenliğin temel terimlerini anlamaları ve ileriki uygulamalar için hazırlıklı olmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Mesleki terimlerin tanıltılması, mesleki görev ve sorumlulukların aktarılması, Türkiye'deki güncel Optisyenlik mevzuatının tartışılması, gözlük merceklerinin tanıtılması, gözlük çerçevelerinin tanıtılması, gözlük çerçevesinin ölçülerinin kavranması, gözlük camlarını diyoptri ve kimyasal yapısına uygun sınıflandırma konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Optisyenliğe Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Gözlükçülük Tarihi | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 1 - 20 |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de Görme Sağlığı İlgili Mesleki Kuruluşlar | Gözlükçülük, s. 10 - 24 |
4 | Optisyenlik Kanunu | Gözlükçülük, s. 32 - 40 |
5 | Optisyenlik İle İlgili Yönetmelik | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 29 - 36 |
6 | Optisyenlik İle İlgili Yönetmelik | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 37 - 49 |
7 | Optisyenlik Mağazalarında Kullanılan Cihazlar ve Malzemeler | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 50 - 62 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözlük Camlarının Özellikleri, Diyoptrilerine Göre Sınıflandırılması | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 50 - 62 |
10 | Gözlük Camlarının Kimyasal Özelliklerine Göre Sınıflandırılması | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 63 - 76 |
11 | Gözlük Camlarının Renklerine Göre Sınıflandırılması ve Kaplama Türleri | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 63 - 76 |
12 | Gözlük Çerçevelerinin Bölümleri | Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 77 - 87 |
13 | Gözlük Çerçevelerinin Halkalarına Göre Sınıflandırılması | Optik Ve Optometrik Meslek Kitapları Serisi, s. 52 - 75 |
14 | Gözlük Çerçevelerinin Hammaddeye Göre Sınıflandırılması | Optik Ve Optometrik Meslek Kitapları Serisi, s. 96 - 115 |
15 | Genel Tekrar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenin Eğitim El Kitabı, David S. McCleary, Çeviren: Tuba Özdemir, Nobel Tıp Yayınevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Aksak E. ve Küçüker T, Gözlükçülük, Eskişehir, 2005 2- Optik Ve Optometrik Meslek Kitapları Serisi, Nejat Kayın, Mars Matbaası, 1993 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest